Χρησιμοποιώντας το Koha ως σύστημα διαχείρισης περιεχομένου
Από την έκδοση 3 και μετά ο opac του Koha μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σύστημα διαχείρισης περιεχομένου που σημαίνει ότι μπορείτε να προσθέσετε σε αυτό σελίδες και να καταχωρήσετε όλη την πληροφορία που θέλετε να μοιραστείτε με τους χρήστες τις βιβλιοθήκης σας. Με πιο απλά λόγια, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ως ιστοσελίδα για τη βιβλιοθήκη σας.
Το πρώτο βήμα για να επιτευχθεί αυτό είναι να ζητήσετε από τον πληροφορικό διαχειριστή του συστήματος να κάνει στον κώδικα του προγράμματος τις ρυθμίσεις που αναφέρονται εδώ https://wiki.koha-community.org/wiki/Koha_as_a_CMS
Από τη στιγμή που ολοκληρωθεί το τεχνικό κομμάτι, ο βιβλιοθηκονόμος διαχειριστής του συστήματος είναι έτοιμος να προσθέσει τις σελίδες και το περιεχόμενο που θέλει στον opac με τον ακόλουθο τρόπο:
Πάμε στο Koha Administration>Global System Preferences>Local Use
και κάνουμε κλικ στο +New Preference για να δημιουργήσουμε μία νέα σελίδα.
Στο explanation γράφουμε μία σύντομη επεξήγηση για το περιεχόμενο της σελίδας.
Στο variable την προέκταση που θέλουμε να έχει το url. Πάντα πρέπει να ξεκινάει με page και οι επόμενες λέξεις πρέπει να ενώνονται με κάτω παύλα. Στο πιο κάτω παράδειγμα βάζω page_test έτσι ώστε να δημιουργήσω μία σελίδα που θα έχει το πιο κάτω url. Προσοχή! Στο url αγνοούμε το πρόθεμα page_
<το url του opac>/cgi-bin/koha/pages.pl?p=test
Στο value προσθέτουμε το περιεχόμενο της σελίδας.
Στη λίστα variable type επιλέγουμε το είδος του περιεχομένου όπως π.χ. textarea για κείμενο ή htmlarea για κώδικα html και μετά μπορούμε να επιλέξουμε από πόσες στήλες και γραμμές θα αποτελείται η νέα αυτή σελίδα.
Π.χ. αν συμπληρώσουμε τα ακόλουθα
Τότε θα μας εμφανιστεί αυτό
Με τον ίδιο τρόπο προσθέτουμε όσες σελίδες θέλουμε
*Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε αρχικά στον ιστότοπο KohaProjectGR στις 13 Σεπτεμβρίου 2016.
Leave a Reply